Achiziția ochelarilor reprezintă una dintre cele mai mari provocări, indiferent că este vorba despre ochelarii de soare sau cei de vedere. Timp de petrecut în magazine avem din ce în ce mai puțin, iar achiziția online este o adevărată loterie.

Analizând atent această problemă absolut reală cu care se confruntă cumpărătorii, Elena Cobianu și colegii ei au venit pe piață cu o idee extrem de utilă atât magazinelor, cât și cumpărătorilor: o oglindă virtuală care să-ți permită să probezi nenumărate modele și să-ți alegi ochelarii potriviți. Ideea poartă numele Glasskoo și este câștigătoarea Startup Weekend Bucharest, iar acum concurează în cadrul competiției Future Makers, cu șanse mari de a câștiga cei 5.000 de euro atât de necesari pentru ca ideea lor să devină realitate.

„Am reușit să ne atingem mai multe obiective făcând parte din comunitatea FutureMakers, decât dacă am fi început dezvoltarea produsului pe cont propriu și fără sprijinul unui astfel de program”, povestește Elena Cobianu, într-un interviu acordat Business24.

Spune-ne, te rog, mai multe despre tine și activitatea ta profesională de până acum.

În prezent lucrez ca business developer în domeniul e-commerce de peste 3 ani, iar experiența profesională anterioară este similară cunoștințelor necesare construirii unui business (sales, PR, Project Management). Echipa Glasskoo este formată din 2 programatori (Alex Cristache și Andrei Ionescu) și 2 business developeri (eu și Alex Hirsu), toți cei 3 colegi au studiat, dar și lucrat în străinatate (Manchester, Bristol, New York)

Cum s-a născut ideea Glasskoo, ce v-a inspirat și ce face, mai exact, această aplicație?

Ideea de oglindă virtuală s-a născut din necesitate, lucrând în zona de e-commerce am observat că o mare parte din retururi se datorează faptului că mărimile nu se potrivesc sau produsele nu vin bine clientului. Pe domeniul ramelor pentru vedere și a ochelarilor de soare foarte puține magazine online folosesc un tool care să le ofere clienților șansa de a vedea cum li se potrivesc ochelarii în mod virtual.

După o cercetare amănunțită, ne-am dat seama de oportunitate, iar după ce am primit validarea din partea magazinelor care sunt interesate de un tool similar, am început să lucram la Glasskoo – „virtual mirror”, o oglindă virtuală prin care clienții pot proba ochelarii direct de pe telefon sau desktop.

Care este modelul de business și ce succes estimați că poate avea ideea din punct de vedere financiar?

Modelul de business este „subscription-based” unde fiecare partener platește un abonament lunar în funcție de necesități. În acest moment suntem într-un proces amplu de dezvoltare al produsului prin prisma feedback-ului primit de la partenerii interesați, urmând ca la începutul anului viitor să dezvoltăm mai multe aplicații ale produsului. Primele luni vor fi destinate îmbunătățirii și extinderii serviciilor pe care le oferim, astfel că din a doua jumătate a anului ne vom concentra să creștem numărul de clienți.

Cum vă finanțați ideea?

Momentan ne finanțăm prin resursele proprii și deja am început discuțiile cu fonduri de investiții și investitori privați.

În momentul de față ești parte dintr-o competiție de idei numită Future Makers. Cum te-a ajutat până acum programul de incubare?

Programul ne-a ajutat foarte mult prin crearea unui mediu ideal de dezvoltare și creștere a unei idei de afacere într-un business complex. Cu Glasskoo am fost caștigători la evenimentul Startup Weekend Bucharest, unde am creionat primii pași, iar FutureMakers a fost mediul de care aveam nevoie pentru trecerea de la stadiul de idee la business. Prin FutureMakers avem parte de resursele necesare, mentori, dar și de comunitatea deja construită care ne ajută să ne atingem obiectivele de business.

Cum planuiești să te folosești cât mai mult de programul de incubare?

Una dintre resursele cele mai importante de care avem nevoie punctual în programul FutureMakers este comunitatea de specialiști și mentori la care putem apela ori de câte ori avem nevoie de ajutor pentru dezvoltarea Glasskoo.

Ce presupune programul și ce vi se pare cel mai util?

Programul presupune incubarea a 50 de idei finaliste și transformarea lor în planuri de afaceri. Scopul nostru după finalul FutureMakers este să lansăm MVP-ul. Programul presupune și conectarea echipelor din incubator cu alte startup-uri din rețeaua internațională Global Shapers și World Economic Forum. Programul reprezintă și o primă sursă de finanțare. La finalul competiției echipele implicate pot accesa premii în valoare de 20 000 de euro în total, în funcție de performanța acestora.

Cum e experiența de incubare pentru voi?

Foarte intensă, dar și benefică în același timp. Am reușit să ne atingem mai multe obiective făcând parte din comunitatea FutureMakers, decât dacă am fi început dezvoltarea produsului pe cont propriu și fără sprijinul unui astfel de program.

În ce stadiu plănuiți să fiți până la finalul competiției?

Până la finalul competiției ne dorim să lansăm forma finală a MVP-ului Glasskoo, urmând ca până la finalul anului să ne dezvoltam cât mai mult din punct de vedere al tehnologiilor.

Interviul integral poate fi citit aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *