Edumanager.ro a stat de vorbă cu Teodor Tănase, co-fondator Edutainment. Misiunea Edutainment este transformarea experienței învățării într-una plăcută și utilă, accentul fiind pus pe dezvoltarea participanților.

“Proiectul Edutainment a pornit tocmai din această nevoie, a accentulului pus pe dezvoltarea participanților, deoarece trecusem prin multe sesiuni de învățare de la care nu simțisem cu adevărat ce valoare adăugată am acumulat. În orice tip de proiect în care ne implicăm, prima întrebare este: Cu ce descoperiri pleacă acasă participanții? Este vorba de un tip de gândire pe care noi îl folosim, și acela că participanții și noi creăm un ecosistem de învăţare, iar Edutainment are rolul de a modela frumos, cu beneficiul ca acei participanți să dorească să se întoarcă la ecosistemul nostru”, spune Teodor Tănase.

Acesta spune că echipa pe care o conduce se străduiește mereu ca mediul de învățare să fie unul diferit, care să te motiveze și să te facă să îți dorești să afli mai multe. Spre exemplu, pentru un proiect, toată experiența de învățare a fost creată pe baza unei vânători de comori/treasure hunt, scopul fiind acela de a descoperi mai multe informații despre anumite culturi. Mediul de învățare era inedit deoarece nu era într-o sală de clasă, ci în cadrul unui festival multicultural, iar canalele de învățare erau prin comunicarea cu expozanții, care erau reprezentanții acelor diferite culturi.

“Suntem atrași de departamentele de resurse umane, deoarece prin intermediul acestora se contribuie în mod direct la dezvoltarea angajaților”

“Tot în această direcție am creat și un Escape Room specific, prin care participanții învățau și descopereau despre istoria, elemente ale culturii armene, fară de care nu puteau să evadeze din cameră. Căutăm mereu, noi soluții și tehnici, prin care putem surprinde în mod plăcut participanții proiectelor noastre sau unde suntem invitați, și întotdeauna vrem să aducem un aer proaspăt metodelor de educație, implementând soluții inovative acolo unde este posibil”.

Sesiunile de training pe care le oferă Edutainment folosesc game based learning/învățarea prin joc-jocuri. Se folosesc metode prin care se poate transforma un training de lucru în echipă, de exemplu, într-o experiență de învățare, prin care să existe o competiție, o serie de reguli, niveluri care este necesar să fie parcurse. Prin translatarea la situații din viața reală, prin exemple, prin răspunsuri la întrebări specifice se reușeşte construirea de sesiuni total diferite de învățare.

“Un alt element nou pe care îl aducem în sesiunile de training, este serious games/jocuri serioase. Ne folosim de jocuri de societate pentru a simula într-un mediu sigur, de unde se pot trage învățăminte, o gamă variată de situații întâlnite de către participanți sau de facilitatori. Așa putem puncta acele elemente ale sesiunii, iar participanții le accesează atunci când se întâlnesc cu ele, dupa finalizarea trainingului. În direcția consultanței, oferim expertiza noastra în gamification, game based learning și serious games, către companiile ce își doresc să aducă elemente noi sau să introducă sisteme de învățare diferite, programe de engagement și referral, proiecte de onboarding/induction. Suntem atrași de departamentele de resurse umane, deoarece prin intermediul acestora se contribuie în mod direct la dezvoltarea angajaților”, explică Teodor Tănase.

Soluții personalizate pentru fiecare partener

Edutainment poate oferi şi soluții personalizate pentru organizațiile și companiile care simt necesitatea inovării în procesul de instruire a propriilor angajați. În prezent, echipa coordonată de Teodor Tănase lucrează la un proiect de comunicare pentru angajații unei companii, la care clientul le-a dat mână liberă creativității și astfel crează special pentru acesta o serie de benzi desenate, în 14 episoade. De asemenea, au creat un joc fizic pe teme GDPR, pe care clientul îl utiliza ca exercițiu în sesiunile sale de formare pe aceasta temă.

“Un alt exemplu este o sesiune de formare pe tema leadership-ului, la care ne-am folosit de un joc de societate pentru a putea simula situații reale din organizație. În 2019 ne propunem să lansăm primul nostru joc scalabil, pe teme de lucru în echipă, care în primă fază se va axa B2C, urmând ca mai apoi să lansăm și varianta B2B, personalizabilă în funcție de nevoile clienților. În concluzie pot spune că ne axăm pe serious games personalizate pe nevoile organizației, facilitare de traininguri folosindu-ne de game based learning și crearea de experiențe de învățare: treasure hunt-uri, escape room-uri”, detaliază co-fondatorul Edutainment.

Cel mai recent proiect al Edutainment a fost în luna august 2018, la Festivalul Strada Armenească, unde pentru 3 zile au creat special un treasure hunt și un escape room, ambele cu scopul ca participanții să învețe mai mult despre culturile conlocuitoare din București, despre istoria lor și tradiţiile pe care le împărtășesc cu noi.

“Am fost prezenți la diferite proiecte, spre exemplu la Târgul de Jocuri de Societate din centrul României, la care am luat locul 2, cu un prototip de cardgame, pe teme de luare a deciziilor. Sau la o alta competiție de idei, Make Change, la care am fost declarați câștigători cu proiectul Edutainment. În același timp ne place foarte mult să fim alături de alte ONG-uri, astfel ne dedicăm o parte din timp să le ajutăm în dezvoltarea lor și creăm parteneriate educaționale cu acestea, livrându-le sesiuni de formare”.

Finalişti ai competiţiei de idei Future Makers

În momentul de față Edutainment este finalistă în competiţia de idei de business orientate către viitor numită Future Makers. “Suntem entuziasmați că am fost acceptați în incubatorul Future Makers. La început, nu am realizat complexitatea lui, însă pe parcurs am început să descoperim prin intermediul trainingurilor, sesiunilor de mentorat, bootcamp-ului, că suntem norocoși să luăm parte la proiect. Programul de incubare oferă sesiuni de formare pe diferite tematici de antreprenoriat: bugetare și fiscalitate, legal, crearea și menținerea unei echipe, vânzări etc, sesiuni atât de importante și necesare oricărui antreprenor la început de drum. Pentru noi au fost super utile, validându-ne o parte din cunoștințe și lucrurile pe care le aplicăm, am descoperit viziuni și mentalități care ne-au adus plus valoare.

Pentru noi matchingul a fost foarte bun, mentorul nostru este foarte implicat și de fiecare dată discuțiile sunt la obiect, simțim un plus valoare pe care îl absorbim. Bootcamp-ul a fost o experiență de socializare intensă, unde au fost discutate multe viziuni, metode de business, au fost prezentate trenduri ale viitorului și cum este necesar să începem să ne poziționăm față de acestea”, concluzionează Teodor Tănase.

Dacă vreţi să aflaţi care sunt celelalte idei finaliste, intraţi pe https://futuremakers.ro/finalisti/.

 

Sursă interviu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *