Theodor Ghincea studiază ingineria mecanică la Universitatea din Birmingham și a creat, în timpul liceului, mai mulți roboți, proiecte pentru care a atras sponsori precum KPMG, EximBank din România, Emlid din Hong Kong și Pololu din America.

După succesul primelor sale proiecte, Theodor s-a avântat în lumea antreprenoriatului participând la numeroase competiții dedicate antreprenoriatului creativ. Astăzi participă cu o idee cu mare potențial la Future MakersLocalEasy, aplicația care promite să reinventeze ieșitul în oraș. Tânărul are mari ambiții, iar asta, pe lângă talentul creativ și cunoștințele tehnice avansate, l-a ajutat să ajungă unde este și să-și îndeplinească orice vis.

„Pentru că cea mai importantă abilitate a unui antreprenor este de a visa, noi sperăm că în următorii 5-10 ani să obținem o finanțare sau un parteneriat pentru a ne putea extinde proiectul în cât mai multe țări”, spune Theodor Ghincea, creatorul LocalEasy, într-un interviu acordat Business24.

Pentru început, aș vrea să ne spui mai multe despre tine

Voi începe prin a mă prezenta: mă numesc Theodor Ghincea și studiez inginerie mecanica la University of Birmingham. Pasiunea pentru antreprenoriat a luat naștere în liceu când am lucrat ca voluntar pentru YouthBank București. Acesta era un program care urmărea constituirea, promovarea și administrarea unui fond special destinat proiectelor implementate de liceeni, având drept scop dezvoltarea comunității locale. Să fiu elev în unul din cele mai bune licee din țară, Colegiul Național „Sfântul Sava”, a avut un rol important deoarece mi-a dezvoltat pasiunea pentru inginerie.

Nu am lăsat această pasiune doar în plan teoretic, ci am înființat o echipă de robotică împreună cu un prieten. Pe parcusul a trei ani am dezvoltat mai multi roboți: linefollower robots, un robot de stins incendii și un proiect de search and rescue (căutare și recuperare) care presupunea căutarea subiectului cu ajutorul unei drone și recuperarea acestuia cu ajutorul unui senilat.

Urmare a acestor experiențe, am dobândit o serie de abilități printre care cea de leadership, cele de comunicare și, bineînteles, management financiar. M-am folosit de aceste avantaje ulterior pentru a convinge sponsori precum: KPMG, EximBank din România, Emlid din Hong Kong și Pololu din America să ne susțină în construirea și dezvoltarea acestor proiecte. Imediat după ce am dat bacul împreună cu prietenul meu, Matei Grama, am primit un impuls din partea Startup Nation și ne-am deschis un SRL-D. Ne-am înscris în program cu aplicația LocalEasy, deși nu stiam nimic despre cum să administrezi o firmă, lucru vizibil în greșelile făcute ulterior.

Ce este și cum s-a născut ideea LocalEasy?

LocalEasy are scopul de a reinventa conceptul de ieșit în oraș. Și această idee își are rădăcinile tot în liceu când îmi plăcea foarte mult să vizitez locuri noi, să descopăr noi gusturi, să aflu povestea lor, iar, apoi, să le povestesc prietenilor mei despre experiența mea.
Mă împărțeam mereu între liceu și meditații și făceam cumva să găsesc acel moment de respiro în care să ajung la un restaurant sau cafenea unde nu mai mersesem.

Căutam aceste locuri din dorința de a le afla conceptul și mica lor istorie. După o perioadă în care epuizasem lista locurilor unde voiam să ajung, mă trezeam după lungi căutări pe internet că dădeam doar de liste lungi, chiar interminabile, așa că alegeam să merg într-un loc deja cunoscut mie, îmi creasem o rutină. LocalEasy are la bază un concept deja existent, acela de a oferi utilizatorului opțiuni de localuri, însă ce aducem nou este experiența. Această experiență o scriem de la 0 punând accent pe particularitățile persoanei și rapiditate, experiența utilizatorului fiind croită pe nevoile sale și opțiunile afișate pentru contextul potrivit.

Îți creezi profilul în mai puțin de un minut cu ajutorul funcției Swipe, oferindu-ne detalii despre gastronomie, prețul dorit într-un local, diete speciale, concept și muzică. Posibilitatea de a înțelege preferințele publicului nostru ne ajută să oferim opțiuni instant având o gamă largă de customizare pe interesul userului. Te despart doar câteva secunde de cel mai potrivit local pentru gusturile tale, pe care îl poți afla în trei moduri:
1. Folosind search engine-ul, care poate oferi cu exactitate locul la care visezi în acel moment, fiind capabil să înțeleagă fraze complexe care pot include: distanța, specific culinar, atmosfera sau muzica.
2. Dacă nu ai ceva special în minte, ci te interesează doar distanța, poți folosi harta interactivă. Atât search engine-ul cât și harta, oferă rezultate trecute prin filtrul profilului utilizatorului.
3. „Group recommendations”. Stim că fiecare om este unic având gusturi particularizate și speciale. Cu această funcție te ajutăm să organizezi orice ieșire în grup, cu un succes deplin. Algoritmii noștri iau în considerare preferințele fiecărei persoane adăugate în grup, iar, într-o fază mai avansată a aplicației, data și ora vor putea fi alese direct din aplicație.

Cum vă finanțați ideea?

Ca în orice afacere la început, am aplicat la unul dintre cei 3 F pentru prima finanțare, și anume la familie, parinții noștri ajutându-ne să ne deschidem firma. Apoi, am reușit să aplicăm și să câștigăm o finanțare în cadrul programului Start-up Nation care ne-a ajutat să achiziționam echipamentele necesare dezvoltării aplicației. De atunci, am aplicat pentru diverse incubatoare precum Aspire Pre-accelerator, Future Makers, Techelerator, în România și alte câteva în afara țării. Ne aflăm acum în căutarea unori investitori pentru a putea aduce aplicația pe piață, într-o variantă stabilă.

În momentul de față ești parte dintr-o competiție de idei numită Future Makers. Ce presupune și cum te-a ajutat până acum programul de incubare?

Competiția Future Makers ne-a ajutat să facem trei mari pași în dezvoltarea echipei LocalEasy:
1. Fiind, în primul rând, o competiție, ne-a stimulat creativitatea, ne-a determinat să ne mobilizăm, crescând foarte mult într-o perioadă relativ scurtă de timp. Scopul era de a ajunge în vârf, iar, vrând să fim cei mai buni, ne-am autodepășit.
2. Un plus a fost acela de a avea ocazia să învățăm de la experți din domeniu. Aceștia ne-au ajutat să implementăm câteva lucruri foarte importante: cum să ne structurăm pitch-ul, cum să ne punem la punct strategia de marketing și, cel mai important, cum să vindem.
3. Networking-ul. O etapă foarte importantă a fost boot campul unde am avut ocazia să vedem evoluția celorlalte echipe și demersurile făcute de acestea pentru a atinge milestone-urile. Astfel, am învătat să primim feedback, acesta oferindu-ne o viziune mai amplă.

Cum plănuiești să te folosești cât mai mult de programul de incubare?

Am încercat mereu să folosim concursurile și incubatoarele în care am mers ca pe o platformă de publicitate. Competiția Future Makers ne-a ajutat să ne răspândim idea, abordând un public mai larg. Oamenii au aflat ce facem, ne-au contactat și s-au preînregistrat pe site pentru a putea testa versiunea beta a aplicației.

În ce stadiu plănuiți să fiți până la finalul competiției?

Ne dorim ca finalul competiției să ne găsească deja cu varianta finală a aplicației pentru cei care caută localuri (momentan suntem în stadiul beta) și să avem primele abonamente cumpărate de proprietarii acestora.

Cum crezi că va arăta proiectul tău peste 5-10 ani?

Pentru că cea mai importantă abilitate a unui antreprenor este de a visa, noi sperăm ca în următorii 5-10 ani să obținem o finanțare sau un parteneriat pentru a ne putea extinde proiectul în cât mai multe țări.

Dar piața pe care vă dezvoltați?

Sistemele, rețelele, platformele de care nu ne lipsim astăzi nu vor face decât să se dezvolte, să fie din ce mai bine integrate în stilul nostru de viață și de asta putem fi siguri. Poate nu vor mai fi aplicațiile cu care suntem obișnuiți acum, ci poate vor fi elemente integrate în mod nativ în asistenții noștri digitali personalizați. 10 ani, în maniera în care evoluează lucrurile, pot aduce tehnologii pe care nu le vedem astăzi fezabile decât în mod ipotetic.

Interviul integral poate fi citit aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *